قوانین وشر ایط فروشگاه ایزدی

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی ایزدی، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

ماده 1) نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

1-مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. توجه: توضیحات کامل مرتبط با مغایرت کالا را می توانید در بخش "3 روز تضمین عدم مغایرت" مطالعه فرمایید . 2-مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود) توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت. تبصره 1:کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد. تبصره 2:چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید . 3-در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد. در ضمن در این موارد همانطور که در ماده 5 قوانین ذکر گردیده است، پرداخت خسارت بر عهده شرکت پست یا باربری بوده و فروشگاه صرفا سعی می کند پیگیری هایی بصورت موازی برای دریافت سریعتر خسارت مشتری انجام دهد. 4-طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود. 5-طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نمایند.

ماده 2) شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده

کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به 2 دسته تقسیم می شوند: 1-کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند. در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً نصب، راه اندازی و استفاده نماید، در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل گردیده و مسئولیت آن بر عهده مشتری خواهد بود. در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضای نصب و راه اندازی کالا را نماید. 2-کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.

ماده 3) امکان خطا در قیمت های سایت

فروشگاه همواره سعی می نماید که قیمتهای کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجائیکه این قیمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سایت می گردند، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمو.د در این موارد حتی چنانچه بر اساس قیمت اشتباه، کالا برای مشتری فاکتور و ارسال گردد، مشتری موظف است در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد یا آن را عودت نماید و یا ما به التفاوت وجه را واریز نماید و در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. مشتری با قبول قوانین سایت حق هر گونه اعتراض در این موارد را از خود سلب می نماید.

ماده 4) امکان ارسال کالای اشتباه

فروشگاه همواره سعی می نماید دقیقا کالای سفارش داده شده توسط مشتری را برای ایشان ارسال نماید؛ اما به دلیل حجم بالای سفارشات و امکان خطای سیستمی یا انسانی، در موارد معدود ممکن است کالای اشتباهی برای مشتری ارسال گردد. در این موارد همانطور که در بند 1 ماده 8 به صراحت اعلام گردیده، مشتریان موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. حال چنانچه مشتری بدون چک کردن کالا را تحویل و از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نموده باشد، در صورتیکه قیمت کالای تحویل گرفته شده بیشتر از کالای سفارش داده شده باشد، موظف است مابه التفاوت وجه را حداکثر 48 ساعت پس از اطلاع، به حساب فروشگاه واریز نماید، در غیر اینصورت فروشگاه حق خواهد داشت نسبت به پیگیری از طریق مراجع قضایی ذیصلاح اقدام و در اینصورت کلیه خسارات، هزینه های دادرسی و حق الوکاله بر عهده مشتری خواهد بود. اما در صورتیکه کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری ارزان تر از کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه موظف است حداکثر 48 ساعت پس از اطلاع، مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز نماید، در این موارد به دلیل اینکه کالا از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج گردیده است، امکان عودت وجود ندارد.

ماده 5) خدمات پس از فروش

مغایرت در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، مشتریان 10 روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به تعویض یا مرجوع نمودن آن اقدام نمایند. اولین قدم برای اینکار اعلام مکتوب مشکل به فروشگاه در بازه زمانی 10 روزه می باشد. در این موارد در صورتیکه کالای مورد نظر مشتری در فروشگاه موجود نباشد، به انتخاب مشتری، کالا با کالای مشابه دیگر تعویض یا در صورت دلخواه وجه پرداختی مسترد می گردد. شروط استفاده از 10 روز گارانتی مغایرت: 1-مشتریان محترم موظف هستند که هنگام تحویل کالا و قبل از باز نمودن بسته بندی، مشخصات کالا را با کالای سفارش داده شده تطابق داده و در صورت وجود مغایرت آن را تحویل نگرفته و عودت نمایند. بر این اساس کالاهایی که با پست یا باربری نیز ارسال می گردند، باید قبل از تحویل و امضا نمودن رسید، از نظر مشخصات با کالای سفارش داده تطبیق داده شده و در صورت مغایرت ضمن تحویل گرفته نشدن، بلافاصله برای فروشگاه عودت گردند. 2-مشتریان محترم موظف هستند چنانچه بررسی تطابق کالای سفارش داده شده و کالای تحویلی، از روی بسته بندی امکان پذیر باشد، قبل از باز نمودن بسته بندی، ابتدا مشخصات کالا را انطباق داده و سپس کالا را از بسته بندی خارج نمایند. لذا چنانچه بدون مطابقت، کالا از بسته بندی اولیه خارج شده باشد، حتی در صورت مغایرت، دیگر امکان تعویض یا مرجوع نمودن آن وجود نخواهد داشت. 3-کارتن و بسته بندی کالا باید کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد. 4-با توجه به آنکه عکس محصولات صرفا جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری بوده و ممکن است در پاره ای از جزئیات با عکس اصلی تفاوت داشته باشد، به استناد آن نمی توان اعلام مغایرت نمود. لذا ملاک مغایرت برای مشتریان محترم، مشخصات فنی درج شده در سایت می باشد.

ماده 6) امکان بحث و تبادل نظر در سایت

1-در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد. -فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باش.د2 3-در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ماده 7) محتوای سایت

1-فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها و مقالات) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید. 2-فروشگاه در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال آرناگاه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد. فروشگاه خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.-3 4-درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، فروشگاه این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.

ماده 8) تبلیغات فروشگاه

1-تبلیغات فروشگاه در چهارچوب کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به ویژه ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مواد 50 الی 55 قانون تجارت الکترونیک صورت می گیرد. کلیه ی مشتریان جهت آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات فروشگاه و همچنین آگاهی از تخفیفات و پروموشن ها اجازه ی ارتباط از طریق پیامک ایمیل و مرسولات کاغذی را به فروشگاه می دهند. 2-فروشگاه محتوای سایت هایی که قصد تبلیغات در سایت را دارند از نظر مغایرت با اصول و قوانین کشور مورد بررسی قرار می دهد اما صحت و سقم محتوا و خدمات آنها را مورد بررسی قرار نمی دهد و لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در این سایت ها ندارد.

ماده 9) مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

1-هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت. 2-کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است. . فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت-3

ماده 10) استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان

استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان، در جهت معرفی و اشتراک گذاری تجربیات مشتریان در خرید از فروشگاه با رضایت آنها و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

ماده 11) حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

ماده 12) اختیارات فروشگاه

1-فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید. 2-فروشگاه در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید. سایت زنبیل به جز آدرس فروشگاه مرجع دیگری نداردواگر با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام آرناگاه استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

ماده 13) موارد خاص

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود